Spotkanie prezydentów narodowych organizacji barmanskich

W dniu 03 czerwiec 2007 odbylo sie w hotelu Sheraton-Frankfurt /Main historyczne spotkanie prezydentów narodowych organizacji barmanskich ze wszystkich krajów Europy czlonków IBA.

Zwolane z inicjatywy Stowarzyszenia Polskich Barmanów oraz Rona Bussmana czlonka zarzadu (wice-president Europe) International Bartenders Association bylo pierwszym w 56 letniej historii spotkaniem majacym na celu wypracowanie nowych form komunikacji oraz sprostanie wyzwaniom zwiazanym z dynamicznym rozwojem naszej organizacji ( 52 kraje czlonkowskie oraz kilka oczekujacych na zatwierdzenie czlonkowstwa).

Globalny charakter IBA a przede wszystkim wybór p. Derricka Lee obywatela Singapuru na prezydenta wymusil poszukiwanie nowych form komunikacji i przeplywu informacji.pomiedzy krajami czlonkowskimi. Praktyczne zastosowanie mozliwosci internetu (Skype ) oraz poczty e-mail to jedyne mozliwe rozwiazania które umozliwiaja niemal codzienny kontakt i wymiane informacji.

Bardzo waznym celem zwolania konferencji bylo wypracowanie nowej formuly rozgrywania konkursów barmanskich WCC oraz Flair Bartenders World Championschip albowiem ilosc uczestników rosnaca z roku na rok wymusza zmiany organizacyjne i logistyczne. Z inicjatywy Associated Members ( sponsorzy IBA ) rozpoczeto prace nad unowoczesnieniem formuly rozgrywania Mistrzostw Swiata aby spelniala oczekiwania publicznosci i mediów pod wzgledem emocji  sportowych i  edukacyjnych zwiazanych z kreowaniem wysokich standartów kultury spozywania napojów alkoholowych.

Wielogodzinna dyskusja okazala sie bardzo owocna i wiele wniosków zostanie wlaczonych do prac zwiazanych ze zmianami w regulaminach szczególnie dotyczacych sedziowania konkursów,wprowadzenia systemu preeliminacji etc.Wiele wniosków dotyczylo równiez poprawy komunikacji na linii globalnych firm alkoholowych a poszczególnymi organizacjami barmanskimi na rynkach lokalnych.Wiele firm sponsorujacych IBA nie znajduje rozwiazan i inicjatyw wspólpracy na lokalnych rynkach HORECA a oczekiwania miedzynarodowych marketingowców nie znajduja odzwierciedlenia w codziennej pracy ich kolegów w poszczególnych krajach.
                                                                            
z barmanskim pozdrowieniem
Ryszard Berent