"Tymbark Drinks Festiwal 2013 za nami " - relacja z konkursu i warsztatów "Akademia STOLICHNAYA"

Przełom czerwca i lipca był niezwykle pracowity dla grupy barmanów oraz uczestnikow rozgrywki finalowej TDF 2013 którzy mimo kapryśnej pogody zjechali do zaprzyjaźnionego hotelu "Ikar Plaza" w Kołobrzegu na warsztaty szkoleniowe zorganizowane pod egidą SPB oraz finał ogólnopolskiego konkursu drinków bezalkoholowych.

Trzydniowa impreza zorganizowana przy udziale firm partnerskich SPB ( KOMPANIA PIWOWARSKA, MONIN, STOLICHNAYA, TYMBARK, NESTLE WATERS, MOVEMENT, PALARNIE .PL)  pokazała iż warsztaty barmanskie z udziałem czołowych barmanów polskich i zaproszonych z zagranicy znaczących postaci europejskiego barmaństwa,  niezwykle podnoszą umiejętności młodych adeptów sztuki mieszania drinków.

Już w niedzielę czterech trenerów pokazało grupie około 40 uczestników oryginalne i różnorodne style dekorowania drinków i cocktaili. Grzegorz Szumski w parze z Wojtkiem Urbańskim oraz Piotr Szczypta z Kristo Tomingasem (Estonia) oraz ich podopieczni przygotowali dziesiątki niezwykle oryginalnych,a jednocześnie nieskomplikowanych sposobów dekorowania cocktaili.

Dekoracje konkursowe oraz  te do przygotowania w codziennej pracy za barem wzbudziły spory entuzjazm wśród uczestników warsztatów sponsorowanych przez dystrybutora wódki STOLICHNAYA .

Konkurs zorganizowany na koniec nie wyłonił jednego zwycięzcy, albowiem wszyscy uczestnicy wykonali wspaniałe dekoracje nagrodzone przez jury.
Kolacja w hotelowych ogrodach oraz koncert gitarowy zespołu Acoustic Travel Band zakończył pierwszy dzień imprezy.
Dzień drugi rozpoczęliśmy na sportowo, grając w tenisa (remis w pojedynku Szczypta vs. Berent ) oraz na zajęciach Zoomby przygotowanych dla uczestników imprezy na hotelowym basenie.

Trzy interesujące prezentacje (Palarnie .pl - program partnerski dla członków SPB, MONIN - nowe produkty w portfolio i ich nowatorskie zastosowania, oraz Kompanii Piwowarskiej - wielkie brawa dla sensoryką Michała Kopik za niezwykle interesujący wykład na tematy związane z tajnikami produkcji kolekcji piw najwyższej jakości marki "Książęce" ) były wstępem do wydarzenia dnia - finału TDF 2013 .
Aby ostudzić emocje związane z konkursem uczestnicy imprezy udali się do "strefy SHANDY "- letniego ogrodu serwującego specjalną letnia edycję najbardziej popularnego piwa zmieszanego z lemoniadą, smacznego i orzeżwiającego.
Prezentacja Łukasza Solarskiego z KP ( REDD*S ) omawiająca niezwykły wzrost zainteresowania młodych konsumentów piwami smakowymi pokazała, jak wiele czynników niezależnych od producentów piwa ma wpływ na kształtowanie rynku piwa w Polsce. Dziękujemy KP i prosimy o jeszcze............................

Z barmańskim pozdrowieniem
Ryszard Berent