MONIN CUP 2014 wyłonił polskiego reprezentanta na finał światowy w Paryżu

Dnia 8 września 2014 roku w Pałacu Kultury i Nauki odbyła się Gala Finałowa MONIN CUP POLAND, w której brało udział 24 barmanów i barmanek z całej Polski.
Wręczone zostały atrakcyjne Bo nagrody rzeczowe za 5 pierwszych miejsc oraz pamiątkowe prezenty dla wszystkich uczestników.

Zwycięzcą Ogólnopolskiego Konkursu Barmańskiego MONIN CUP POLAND 2014 został Łukasz Smalarz, który zdobył 106 punktów na 131 możliwych.
"Wszyscy uczestnicy finałow zademonstrowali na scenie bardzo wysokie umiejętnosci i oraz świetne kompozycje smakowe. Poziom konkursu z roku na rok coraz wyższy ,co daje nadzieję na dobre miejsce w Paryżu. Dużym zaskoczeniem jest fakt iż w tzw. blind testingu  wielu doświadczonych barmanów uzyskało niewiele punktów bonusowych.

"Będziemy dalej utrudniać barmanom życie poddajac ich próbie smaków i aromatów ingrediencji które są podstawą sztuki miksologicznej. Cieszy sportowy duch fair play, który dotyczył wszystkich uczestników - to ważny element wszystkich barmańskich konfrontacji" - skomentował p. Ryszard Berent - prezydent SPB.

Oprócz tytułu, pucharu i nagród rzeczowych zwycięzca pojedzie na Międzynarodowy Finał MONIN CUP jako reprezentant Polski, który odbędzie się już 1 grudnia 2014 w Paryżu!

Gościem specjalnym wydarzenia był  Atilla Molnar - Dyrektor Kreatywny MONIN, który podzielił się wyjątkowymi technikmi barmańskimi oraz baristycznymi z udzaiłem produktów MONIN.  Uczestnicy oraz goście mieli okazje zapoznania się i spróbowania wszystkich produktów marki MONIN oraz mogli poznać bliżej partnerów SCM (TOM-GAST, ABC Espresso, Darboven) przy ich stoiskach.

MONIN CUP to konkurs dla młodych profesjonalnych barmanów, którzy rywalizowali  ze sobą w tworzeniu najlepszych receptur drinków przygotowanych w oparciu o produkty MONIN oraz dowlnie wybrany alkohol. Barmani zmierzyli się ze sobą w kategorii "short drink".

Wydarzenie to ma na celu promowanie marki MONIN, która jest obecnie uznawana  za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy Premium, likierów, sosów aromatycznych oraz puree owocowych. To zasługa ponad 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty - ponad 150 smaków sprzedawanych w 144 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów MONIN wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane i najlepsze owoce, kwiaty, przyprawy, orzechy. To sprawia, że powstają zawsze wyjątkowej jakości produkty o  niepowtarzalnym smaku, kolorze i zapachu .

Uświetniając finał  konkursu odbyła się także uroczysta Gala Klientów SCM, gdzie w ramach podsumowania ponad 2-letniej współpracy MONIN i SCM na rynku polskim, 11 firm zostało wyróżnionych w 3 kategoriach.

Uhonorowaniem wysiłków w budowaniu wizerunku MONIN wśród kientów docelowych została wprowadzona specjalna Kategoria: AMBASADORA MARKI MONIN, w której pierwszymi odbiorcami były firmy: Darboven oraz APS.

Tabela wyników

Nr Imię Nazwisko Blind test Technika  Degustacja Total Miejsce
max 6 max 35 max 90 max 131
12 Łukasz  Smalarz 3 35 68 106 1
10 Marcin Mielniczek 3 31 70 104 2
24 Jan Kachniarz 2 33 68 103 3
23 Łukasz Radziulewicz 2 31 66 99 4
22 Mateusz Sięka 2 33 62 97 5
16 Agnieszka Cieślar 2 34 61 97 6
11 Jarosław Zawadzki 2 28 65 95 7
3 Agnieszka Herjan 0 30 64 94 8
9 Łukasz Olczak 1 31 62 94 9
21 Bartłomiej Strychalski 1 31 62 94 10
17 Mateusz Pogoda 0 28 63 91 11
13 Monika Wróblewska  1 33 56 90 12
20 Daria Bąk 2 29 57 88 13
14 Klaudia Szymura 3 27 57 87 14
15 Marcin Szubryt 0 31 56 87 15
2 Dawid Matusz 0 28 58 86 16
4 Grzegorz Nowicki 3 23 59 85 17
19 Adrianna Kubaszek 1 29 54 84 18
7 Maciej Zaradkiewicz 1 30 50 81 19
6 Maciej Kwiatkowski 0 24 52 76 20
1 Jakub Zdanowski 1 23 50 74 21
18 Mariusz Gańsko 1 25 48 74 22
8 Paweł Machnio 1 27 44 72 23
5 Michał Nowak 3 24 42 69 24

Video relacja